Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

předpověď počasí je v zásadě vždy správná.

Jediné, co nesedí, je čas a místo.

0 0
možnosti
MS

Pokud chci znát vývoj počasí v nejbližších hodinách, s důvěrou se obracím na aktuální data z družic MSG na stránkách ČHMÚ. Je tam přesně vidět, kudy a jak rychle se oblačnost ubírá (nejpřehednější je asi produkt VIS-IR).

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/sat/data_jsmsgview.html R^

0 0
možnosti
Foto

Dá se někde dohledat historie přesnosti předpovědí?

Sleduje to někdo?

Představoval bych si to jako taulku, kde jedna sada sloupců bude obsahovat skutečné počasí v daný den (teplota, oblačnost, srýřky, vítr) a k tomu sady předpovědí identifikované zdrojem a časovým předstihem, kdy byly vytvořeny.

Zajímalo by mne, nakolik se třeba jednodenní předpovědí budou lišit od jednoduchého "zítra bude zhruba stejně jako dneska". Také by byl zajímavý vývoj přesnosti v čase (za několik desetiletí zpět)

1 0
možnosti
PH

Vím, že existují informace o úspěšnosti, ale ne ve formě tabulky s porovnáním. Nic takového jsem neviděl, nevím. Obraťte se přímo na Ústav. ČHMÚ je na půl komerční, takže informace se musí často platit. Osobně jsem nic takového nevyhledával, protože mi to stačí srovnávat podle oka. Vím přeci, co je v jejich schopnostech a co ne. V poslední době mám pocit, že se úspěšnost zvýšila u teplot a předpovědí inverzí, u srážek je to obtížné - to nevím.

0 0
možnosti
Foto

Promiňte, ale protiřečíte si už v úvodu. Jako liberál vyznáváte svobodný trh, ale zároveň se dožadujete dodržování pravidel. Já jsem samozřejmě pochopil, co tím myslíte, ale i to jsou pravidla korigující svobodný trh.

0 0
možnosti
PH

I liberál může vyznávat trh na základě morálky. ČHMÚ bývá poškozováno každý den, tak se snad hodí k tomu něco napsat, i když to nic nezmění.

0 0
možnosti
  • Počet článků 273
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 814x
Píši příspěvky o liberální politice, počasí a globálním oteplování. Spravuji fb. stránku Počasí a klima.